Idag onsdag 17/9

På onsdagar börjar vi halv tolv, vilket är lite besvärligt för oss som bor i norrtälje. Vi måste åka härifrån tjugo i tio, och är framm halv elva. Matsalen öppnar inte förns elva så vi fick traska lite i centrum, jag och Angelica. Köpte en perfym på glitter för 85 kr, hur nice som helst,  och har dessutom underbara minnen av den. Och en latte. Inte utan min kaffe på morgonen, då blir jag tyvärr ett monster under dagen. Vi tog bussen till skolan och där mötte vi Nicole.. Hon och jag tog en röka innan vi gick in. Alltså cigarett-röka, inget annat. Vi knallade till matsalen där det va gröt/champinjoncrépes/falukorv/gryta/vegmat. Åt en crep eller hur man nu säger det. Sen började vi frisörlektionen - Hår & färg. Skoj faktiskt, Wella kommer det 29/9 och ska ha en introduktion av deras färger. Då ska man ha färgmodeller. Sen gick vi igenom toningar osv. Och vi ska ha prov, m.m. blabla.  Sen hade vi 1,5 timme kvar och då fick vi styla varann eller om nån ville tona håret fick man göra det . Så eftersom jag ville ha lite mörkare igår så tänkte jag att man kan smacka i lite mörka slingor idag istället för nästa vecka.
-och där va Teresia påväg mot mörkare tider... igen, hör jag Julia säger. Jag kan aldrig bestämma mig för vilken färg jag vill ha. Dessutom har ja aldrig tidigare gjort slingor, endast helfärgningar/helblonderingar. Iallafall ställde sig Nicole och Sara och drog slingor i hätta på mig. Ont så in i bengen gjorde de!
Resultatet - Det ser grått ut för dom askiga slingorna från gårdagen blandades med dom näst intill svarta slingorna. Men det går att fixa, hoppas jag ;)

Senare på eftermiddagen åkte jag och Rasmus ut till min far och hämtade hans bärbara som blev min data :)  Så nu är jag glad :)  För här har jag suttit sen dess. Pluggat lite också iofs .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0