Måndag 15/9 - LÖNING!

I måndags gick jag i skolan som jag brukar. Började klockan åtta och kom inte försent.
Som alltid  på måndagar börjar vi dagen med individuellt val (Frisör/make-up/tävling), lunch vid elva och efter det har vi kundpass. Denna måndag hade inte jag nån kund så jag fick stå och upprepa föning nån timme tills Susanne (min mentor/lärare i frisör) kom in och chockade genom att säga: " från och med nu har ni en timma på er att rulla en klassisk permanent". Oh shit, tänkte jag som aldrig har rullat klart ett huvud, även om vi så har haft sex timmars frisörlektion.
Men jodå, eller nästan, efter en timma och fem minuter va jag helt klar. Blev godkänd med minus på "hängande" spolar.
Anw, vi hade massage den sista timmen sen slutade vi :)

Då tog vi bussen ner till centrum i Åkersberga, och medan vi väntade på bussen så gick vi o kollade på SkoArtur. Självklart kunde jag inte hålla mig från att löpa ett par stövlar. Efter det så satte Nattis, Denice och jag oss på ersättningsbussen mot galoppfältet, satte oss på tåget och in mot stan. (Nattis gick av i täby)
Väl inne så gick vi i lite olika butiker. Inhandlade ett par stövlar till och ett par skor på skopunkten, en jacke från H&M, och en mjuktröja med garfield på från bik bok. :)
Sen gick vi och tog oss en fika på espressohouse. Jag beställde en parma/mozzarella-sallad, apelsin juice och en stooor latte :) Sen åkte vi till tekniska och satte oss på bussen hem :)  Ringde världens bästa Rasmus och bad om hämtning på station runt nio :) Han va med André och Jimmy så åkte vi alla upp till donken innan vi skjutsade hem alla.
Tack Denice för en trevlig eftermiddag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0