Nyligen anländ till Oslo och Nesodden.

Jag har "nyligen" kommit fram till Moster, morbror och kusin, där jag ska bo nu i två veckor :)
Det är nämligen så (för er som inte vet) att lilla jag skaffade praktikplats här på Nesoddtangen centrum. Det ska verkligen bli jättespännande. Har redan hört lite annorlunda grejer de gör, jämfört med hemma.

I dag kom pappa och Vivianne och hämtade mig runt kvart över tio och skjutsade mig till Arlanda. Vi tog en fika och sen lämnade dom mig helt ensam. Det gick ju faktiskt bra, även fast jag var nervös. (A) Flög till Gardemoen och tog sen flygtåget till Nationaltheartret. Sen fick jag gå en liten bit ner för Karl Johan till Aker brygge och såklart missade jag båten med ca. en halv minut. KUL! Där fick jag sitta i en timma och vänta på nästa. Hade iofs underhållning av musikanter som spelade dragspel/trumpet/saxofon och allt möjligt.
När jag gick på båten gick jag i fel kö, så där man skulle betala var på andra sidan. Så då gick jag och satte mig på båten som om jag inte fattade någonting (vilket jag iofs inte gjorde) och snyltåkte!  

Om Norrbaggarna visste det skulle jag ju faktiskt styrka det de säger om att alla Svenskar är så snåla . :D
  

Väl här har jag installerat mig i "mitt" rum, provsuttit "min" toa, ätit en supergod middag - pilgrimsmusslor med östersvamp till förrätt och kött med grönsaker som huvudrätt, och suttit här vid datorn.
Snart blir det film och godis med Daniel :)  Hörs sen om jag orkar!


Hamilton <3


Kommentarer
Postat av: Elisabeth

ÅÅ!! har du fått praksisplass på Nesodden? Flytter du dit da?!

2009-10-10 @ 22:06:16
URL: http://elisabethblog.wordpress.com
Postat av: Alice

hoppas du får två fina veckor! :)

jag är inte ett dugg avundsjuk på att du slipper norrtälje i två veckor, inte ett dugg...

2009-10-10 @ 22:28:16
URL: http://minnenavaprilhimlen.webblogg.se/
Postat av: john

ses i salem då.

2009-10-10 @ 23:32:55
Postat av: Elin

guuud vad kul! :D

Ring mig när du kommer hem. Jag har försökt att skriva till dig på -msn...- när jag sett att du har varit inne, men det har inte gått så bra alla gånger. Förresten, ville du något speciellt den där kvällen när du ringde. Var det förra söndag?

puss puss <3

2009-10-12 @ 09:04:13
URL: http://elinnhelena.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0